اهداف و برنامه ها

چشم انداز

چشم انداز اصلي و اساسي مدرسه تربيت انسان تراز اول انقلاب اسلامي است. انسان هاي با ايمان ، متقي ، داراي رفتار و اخلاق اسلامي  ، با نشاط و داراي همتي بلند ، آماده پذيرش مسئوليت به دنبال حقيقت ، آزاده ، عدالت جو و خيرخواه ، جوياي علم و داراي روحيه جمعي و ايثارگري ، با انضباط و قانون مدار ، خردمند و شجاع و اميدوار به آينده است.در اداره امور مدرسه مبتني بر استاد بالادستي به خصوص سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تعريف شده است.

اهداف

مدرسه جلوه‌ای است از تحقق مراتب حیات طیبه، کانون عرضه خدمات و فرصت‌های تعلیم و تربیتی، زمینه‌ساز درک و اصلاح موقعیت توسط دانش‌آموزان و تکوین و تعالی پیوسته هویت آنان براساس  نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران که دارای ویژگی‌های زیر است:

ـ تجلی بخش فرهنگ غنی اسلامی، انقلابی در روابط و مناسبات با خالق، جهان خلقت، خود و دیگران .

ـ نقطه اتکای دولت و ملت در رشد، تعالی و پیشرفت کشور و کانون تربیت محله.

ـ برخوردار از قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی

ـ نقش‌آفرین در انتخاب آگاهانه، عقلانی، مسئولانه و اختیاری فرآیند زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی .

ـ یادگیرنده، کمال‌جو، خواستار تعالی مستمر فرصت‌های تربیتی، تسهیل‌کننده هدایت، یادگیری و تدارک بیننده خودجوش ظرفیت‌های جدید در خدمت تعلیم و تربیت.

ـ تامین‌کننده نیازهای فردی و اجتماعی و محیط اخلاقی، علمی، امن، سالم، بانشاط، مهرورز و برخوردار از هویت جمعی.

ـ برخوردار از مربیان دارای فضائل اخلاقی و شایستگی‌های حرفه‌ای با هویت یکپارچه توحیدی براساس نظام معیار اسلامی.

 

 

تقویم اجرایی

تقویم اجرایی  از جمله مواردیست که مدیران و معاونان مدارس به ان توجه میکنند.هر مدیر باتوجه به تقویم رسمی و اموزشی بر اساس ماه های سال تحصیلی بسته به نیاز و موقعیت مدرسه،میزان موفقیت مدرسه و… برنامه سالانه و تقویم اجرایی کل سال را طرح ریزی می کند.هرچند در طول سال ممکن است به دلایل مختلفی از جمله ویروس کرونا که با تعطیلی مدارس عملکرد مدرسه را در سال ۹۹ تحت شعاع خود قرار داد اما باز هم داشتن یک برنامه و یک‌ نقشه ی راه میتواند در بهره وری و عملکرد مدرسه نقش به سزایی داشته باشد وحوادث غیر طبیعی فقط میتواند بخشی از برنامه ها را عقب یا جلو کند.

عناوین فعالیت تقویم اجرایی

  1. تحلیل دقیق از وضعیت مدرسه و اولویت بندی اهداف به منظور شناخت کامل وضعیت مدرسه و استفاده از نتایج آن در تنظیم برنامه برای سال تحصیلی جدید
  2. تنظیم برنامه و جدول زمانبندی و تشکیل جلسه با ذینفعان برنامه جهت اطلاع از برنامه ها
  3. تعیین وظایف هر یک از کارکنان در ارتباط با برنامه سالانه و تهیه ابلاغ مسئولیت کارکنان
  4. تعیین جدول زمانبدی ارزیابی از برنامه ها و اهتمام جدی مدیر در اجرای فعالیت ها در بازه ی زمانی تعیین شده.
  5. تشکیل جلسه با حضور متخصص جهت آموزش اقدام پژوهی وتشویق همکاران به شرکت در جشنواره
  6. تشویق دانش آموزان به شرکت در پروژه های علمی برگزاری جلسات توجیهی جهت اولیاء و دانش آموزان جهت آشنایی با مزایای شرکت در پروژه ها
  7. هماهنگی و برگزاری بازدید از مراکز علمی و آموزشی

توسعه امکانات

دبيرستان دخترانه شهداي موتلفه اسلامي با دارا بودن امكانات فراوان و و فضاي آموزشي مناسب محل مناسبی برای آموزش و تحصیل دانش آموزان می باشد. در دبيرستان دخترانه دوره دوم دو پايگاه مطالعاتي بسيار بزرگ مخصوص دانش آموزان پايه دوازدهم در نظر گرفته شده است. سالن اجتماعات و حياط بزرگ ، كلاسهاي آموزشي استاندارد ، كتابخانه مجهز،ناهار خوري ، آزمایشگاههای مجهز و … از جمله امكانات مدرسه مي باشد.

هر ساله جهت بالاتر رفتن سطح كيفي و كمي كليه فعاليتهاي آموزشي و پرورشي بر اساس نياز مدرسه  امكانات و تسهيلات زيادي در مدرسه قرار مي گيرد.

در ایام فعلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا حضور دانش آموزان در مدارس ممنوع است ، دبیرستان دخترانه دوره دوم از سامانه آموزش مجازی شما که مخصوص مدارس شهدای موتلفه اسلامی است برای آموزش مجازی خود استفاده می نماید. آموزش دراین سامانه با کمترین مشکل و با کیفیت کلاسهای حضوری انجام می گیرد. در حال حاضر کلیه فعالیت های آموزشی ، پرورشی، فرهنگی ، جلسات آموزش خانواده ، آزمونها ، مسابقات و … همه از طریق همین سامانه انجام می گردد.

پیش بینی آینده

آینده چیزی نیست جز همین دانش آموزان. آینده چیزی نیست جز رشد فکری ، روحی و علمی دانش آموزان.
با توجه به اینکه هدف اصلی مدرسه پرورش انسانهایی اخلاق مدار و پایبند به مسائل دینی همراه با رشد علمی آنان می باشد و نیز با تلاش بی وقفه ای که همه اولیا مدرسه در این امر دارند ، مطمئنا شاهد موفقیت دانش آموزانمان در همه عرصه های علمی ، دینی و اخلاقی خواهیم بود

فهرست